V agendě Hotovostní pokladny se evidují pokladny používané ve firmě.
Novou hotovostní pokladnu lze do evidence zadat pouze přenosem z programu POHODA.
Seznam hotovostních pokladen, ze kterých lze na vydané faktuře, zálohové faktuře a pokladním dokladu vybírat, je ovlivněn nastavením Nabízet pokladnu na formulářích a datem zrušení pokladny.
Chcete-li aby se vybraná hotovostní pokladna už vůbec nenabízela k použití na fakturách a pokladních dokladech, ponechte volbu Nabízet pokladnu na formulářích nezatrženou.
V případě, že hotovostní pokladnu již nepoužíváte, ale chcete ji v nabídce pokladen zachovat, zadejte v programu POHODA datum zrušení pokladny a proveďte synchronizaci dat. Od tohoto dne se pokladna nebude nabízet na dokladech. Do data zrušení pokladny je možné hotovostní pokladnu používat.
Pouze jedna hotovostní pokladna může být označena jako výchozí pokladna. Výchozí pokladna je pak zobrazena v agendě Nastavení dokladů.
Jednotlivým hotovostním pokladnám lze nastavit sledování stavu pokladny a doplnit počáteční stav. Tyto údaje následně ovlivňují kartu Stav pokladny v agendě Rychlý přehled.
Počáteční stav doporučujeme zadat k 1.1. aktuálního roku nebo k datu zahájení práce v aplikaci mPOHODA.
Hotovostní pokladny nelze v aplikaci mPOHODA mazat.
Pokladnímu dokladu se přiřazuje pokladna uvedená v seznamu hotovostních pokladen, tzn. pokladen synchronizovaných s programem POHODA.
Tyto pokladní doklady se pak synchronizací importují do programu POHODA, kde dochází k jejich zaúčtování.
Podmínkou úspěšného importu je, že hotovostní pokladna k datu vystavení pokladního dokladu v programu POHODA existuje a není zrušena.
Pokud nejsou data z vaší firmy synchronizovány s programem POHODA, lze v aplikaci mPOHODA vytvářet pokladní doklady i bez uvedení hotovostní pokladny. Na pokladním dokladu se použije tzv. univerzální pokladna (na dokladu není vidět). Import takového pokladního dokladu do programu POHODA není možný.
Hotovostní pokladny lze synchronizací exportovat z programu POHODA do aplikace mPOHODA. Během následných synchronizací jsou pak přenášeny změny na těchto pokladnách provedené na straně programu POHODA.
Postup, jak v programu POHODA označit hotovostní pokladnu k synchronizaci a jak synchronizaci spustit je uveden v kapitole Provedení synchronizace.
Zrušíte-li v programu POHODA příznak synchronizace s aplikací mPOHODA nebo záznam odstraníte, dojde při následné synchronizaci dat k odstranění hotovostní pokladny i v aplikaci mPOHODA. Pokud však byla pokladna v aplikaci mPOHODA již použita, nedojde k jejímu odstranění, ale pokladna se dál nebude nabízet na dokladech.